Anal Siğiller

Anal Siğiller (prekanseröz özellikler içermektedir)

Anal Sİğiller

Anal Siğil Nedir?

Anal siğil (tıp dilinde “kondiloma akuminat”) anüs çevresi ve içini etkileyen bir hastalıktır. Ayrıca cinsel organlar ve çevresindeki cildi de etkiler. İlk başta iğne başı kadar küçük ciltten kabarık bir lezyon olarak başlar ve sonrasında giderek büyüme gösterir. Genellikle kişide herhangi bir rahatsızlığa neden olmazlar. Bu nedenle hastlar çoğu kez böyle bir oluşumun farkına bile varmazlar. Ancak bazı hastalarda kaşıntı kanama, sümüksü akıntı ve anüs çevresinde ele gelen kitle gibi yakınmalar olabilir.

Anal Siğile Ne Neden Olur?

Anal siğilller, insandan insana temasla geçen ve virüsler (Human Papilloma Virus-HPV) tarafından oluşan bir hastalıktır. HPV cinsel temasla geçen hastalıklardandır. Anal siğil gelişmesi için anal yoldan cinsel temas şart değildir.

Anal Siğillerin Her Zaman Alınması Gerekir mi?

EVET! Anal siğiller alınmazsa büyürler ve sayıları artar. Ayrıca tedavi edilmedikleri takdirde etkilediği cilt bölgesinde kanser gelişme riskini arttırırlar.

Anal Siğiller İçin Ne Tür Tedaviler Mevcuttur?

Eğer siğiller çok küçüklerse ve sadece anüs çevresinde sınırlı isler o bölgede etkili ilaçlarla tedavi edilebilirler. Ayrıca sıvı nitrojen ile dondurularak da tedavisi mümkündür. Ayrıca cerrahi olarak tedavi de uygulanabilir. Cerrahi ile hemen ve hızlıca tedavi sağlanabilir. Az sayıda siğil olması halinde sadece o bölge uyuşturularak, fazla sayıda olması halinde belden aşağısı uyuşturularak cerrahi olarak çıkarılır. Anüs içine doğru yerleşmiş olan siğillerde ilaçla tedavi mümkün olmaz mutlaka cerrahi uygulamak gerekir.

Cerrahi Tedavi İçin Hastaneye Yatmam Gerekir mi?

HAYIR! Anal siğili için yapılacak cerrahi tedavi için hastanede yatmanız gerekmez.

Cerrahi Tedavi Sonrası Evde Kaç Gün İstirahat Etmeliyim?

Cerrahi sonrası hastalar birkaç gün çok az bir rahatsızlık hissedebilirler. Ancak ağrı gibi şikâyetler ağrı kesiciler ile önlenebilir. Hastalığın yaygınlığına bağlı olarak, sınırlı hastalıkta işlem sonrası hemen işe dönmeniz mümkünken yaygın hastalıkta birkaç gün istirahat etmeniz gerekebilir.

Tek Bir Müdahale İle Hastalığım İyileşebilir mi?

Anal siğillerin tekrar etmesi çok sık rastlanan bir durumdur. Başarılı bir tedavi ile hepsi çıkarılmış olsa bile virüs kaynaklı bu hastalık dokularda sessizce bekleyebilir ve bir süre sonra yeniden siğillerin oluşmasına neden olabilir. Ayrıca anal veya genital siğili olan biri ile cinsel temastan kaçınılması hastalığın tekrar etmesini engeller. Ancak birçok insan siğili olduğunun farkında değildir. Bu nedenle tek eş ile cinsel ilişki veya korunarak cinsel ilişkiye girmek sizi hastalıktan koruyacaktır.