IMG_7033

Kalın Bağırsak Kanseri Ameliyatı da Safra Kesesi Ameliyatları Gibi Kapalı Yöntemle Yapılabilir!

Halkımız arasında safra kesesi ameliyatlarının kapalı yapıldığı yaygın olarak bilinmekte ve safra kesesinde taşı olan hastalar özellikle kapalı ameliyatla safra keselerinin alınmasını talep etmektedirler. Cerrahi alanındaki gelişmeler artık sadece safra kesesi değil başta kalın bağırsak kanseri olmak üzere pek çok hastalığın tedavisinin kapalı cerrahi yöntemle yapılabilmesine olanak sağlamıştır, tabi bu ameliyatlar ancak bu konuda tecrübesi olan kalın bağırsak hastalıkları ve kanserleri konusunda deneyimli cerrahlar tarafından gerçekleştirilebilmektedir.

Kapalı-Laparoskopik Ameliyatgöbek deliğinden yerleştirilen özel kamera yardımı ile en büyüğü 1 cm boyutundaki deliklerden gerçekleştirilen bir ameliyat yöntemidir (Resim 1).

Trokar adı verilen özel aparatlar ve malzemeler yardımı  ile ameliyat yapılır

Resim 1 : Tokar adı verilen özel aparatlar ve el aletleri ile ameliyat yapılır

Kameradan alınan görüntü ekrana hem de büyütülerek yansıtılmakta böylece açık ameliyattakinden çok daha net ve ayrıntılı bir şekilde karın içi değerlendirilerek ameliyat yapılmaktadır. Bu yöntemle karında büyük bir kesi yapılmaz, örneğin kalın bağırsak kanseri ameliyatı için yaklaşık 30-35 cm (şişman hastalarda bu kesi çok daha büyük olmaktadır) boyunda bir kesi yapılması gerekirken kapalı ameliyatta bu derece büyük bir kesiye gerek olmamaktadır. Kesinin küçük olması laparoskopik ameliyatının en önemli avantajlarından biridir. Kesinin küçük olmasının faydaları

1. Ameliyat sonrası ağrı daha az olur